На кого не му е направило впечатление? От няколко години насам все повече снимки са неостри. Независимо дали в рекламата, във фотожурналистиката или в художествената фотография - едва ли има нещо по-обичано от мекия контур, неостротата на движението или преекспонирането. Ефектите на неостротата обаче не са само мода; по-скоро те имат история, чиито начала възхождат към ХІХ век.
Волфганг Улрих описва за пръв път тази история. За него тя става и повод за по-задълбочен размисъл за днешните понятия за изображението. Какъв дух на епохата води до събирането на традиционните форми на неострота в обща естетика?
♦ ♦ ♦
Волфганг Улрих, роден през 1967 г. в Мюнхен, е професор по изкуствознание и теория на медиите във Висшето училище по художествено оформление в Карлсруе. В своите произведения той се занимава с история и критика на концепцията за изкуството, с изобразителната социология и теорията на потреблението.
Преди всичко той критикува концепцията за модерно изкуство, чиято роля намира за преувеличена. Твърди, че произведенията на изкуството трябва да се разглеждат по-трезво. В публикациите си Улрих методично сравнява изкуството с други визуални феномени като изображения от реклама, фотожурналистика или пропаганда.
Ключови характеристики | |
ISBN | 6191520697 |
SKU | BKBKA00264 |
Автор | Волфганг Улрих |
Брой страници | 248 |
Жанрове | Фотография |
Издателство | Изток-Запад |
Категория | Изкуство, фотография, кино, музика Изток-Запад |